SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, September 11, 2014

FIBROID..???

Aku masih tak puas hati! Aku ajak Mak buat check-up lagik kat private clinic yang sama dengan 4 tahun lepas. Tapi, dari sebelum Ramadan sampailah dah nak hujung2 raya, Mak tetap menolak. Mak takut & nervous! Hu3...

Sampailah baru-bari ni, bila aku tengok muka Mak pucat, kurang selera makan & Mak mengadu pening2, nak pitam + rasa seperti di awang2-an, aku buat tindakan drastik! Aku paksa Mak untuk buat check-up kat private clinic (yang sama). Mak menurut perintah je... Almaklum la... anak bongsu Mak ni garang, ya ampon! Ha3...

Doctor decide untuk buat scanning. Surprisingly, doktor dapat detect 1 ketulan kat rahim Mak! Aku terkejut tapi, purak2 cool depan Mak. 'Lakonan' seperti ini sangat penting sebab Mak seorang yang sangat2 cepat panic! Kalau orang sekeliling panic, korang bayangkanlah betapa panicnya Mak nanti.

Doktor suspect ketulan tu adalah fibroid. Doktor bagi surat untuk direfer kes Mak ke Hospital Teluk Intan (HTI). Tapi, Mak mintak delay untuk dia berpikir lagik 1 malam & tanya pendapat anak2 yang lain. Keputusannya, Mak setuju untuk ke hospital.

Aku refer kes Mak ke Jabatan Pesakit Luar (JPL). Doktor Yogeswari (doktor in-charge) suruh Mak check HB (darah) & E.C.G (jantung). Surprisingly lagik, HB Mak just 4.6! Sangat2 low! Nak tak nak, Mak memang kena admit.


*Bersambung lagik...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::


No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google