SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 2, 2016

'HARI KAMBING'

#Throwback

Konvensyen Kumpulan Inovatif & Kreatif (KIK) 2015...

Jangan tak tau, ah kak masuk lagik, noks..! Hu3...

Tak dapek nak bagi excuse sebab takde reason yang munasabah. Kang kalau cakap ah kak mengandung tahap morning sickness tertonggeng2 kang... nampak sangatlah membongaknya! 'MengandungI' lemak... adalah! Ha3... Hadoi la...

Timing konvensyen tak cun! Sebab masa tu family mertua buat event makan busat dengan mengorbankan seekor kambing, sponsored by Kerol. I named it as 'Hari Kambing'. He3...

Actually, memula dah cun dah date konvensyen tu. Tup2... urusetia tukar tarikh last minute. Clash, dowh... dengan Hari Kambing..! Sadis gigirl tau! Tsk3...

~ Dalam kenderaan jabatan. Encik Pala drive. Penumpang: Aku & Encik Wan je...

Oppa hantar sampai Tapah je. Lepas tu, car pool naik kenderaan jabatan. 

Sebelum tu, sempatlah jugak singgah rumah mertua. Jumpa My MIL, Abah, ipar-duai & all the biras. My MIL laju2 gorengkan ayam bila tau aku tak breakfast lagik. Terima kasih, ibu mertuaku... ;)

On the way ke KL, dapat berbondong2 gambar, adik ipar send via WhatsApp, show-off diorang tengah 'open table' dengan kambing bbq sebagai props. Motip: Nak kasik aku jeles lettew..! Cisss betul! 

Sebab diorang sedia maklum yang sis in law diorang ni paling suka bab selfie2 bila ada event. Suka enterframe. Suka havoc2! Suka tido jugak. Eh! Ha3...

~ Check-in di Peninsula Residence All Suite Hotel, Bukit Damansara.

Aku sebilik dengan Farah & Lia. Bilik Studio Suite Double. Ada 2 queen beds. Luas jugaklah biliknya...

~ Aku syak, konsep toilet dia adalah mirror2 on the wall. Sebab mostly pakai kaca. Ada bath tub jugak. Tapi, ah kak tak sempat test. Hu3...

Almari baju ada 2, spesis kaca & bersambung dengan toilet. Maksudnya, dari luar boleh bukak almari tu, dari dalam toilet pun boleh jugak. Tang sini macam 'bahaya' jugaklah. Takut ada yang lupa kita tengah mandi / 'membuang', terbukak pintu almari baju tu, perrgghhh... seram ah kak tatkala membayangkannya, noks! Ha3...

~ Katil ok. Kitchenette pun not bad. Lengkap dengan fridge, kitchen cabinet & meja makan.

~ Swimming pool. Aku tak 'terjun tiruk'. Sebab aku gigih tido dalam bilik. Ha3...

~ Hari pertama, dinner kat Ali Cafe. Ntah kat ceruk mana, aku tak tau. Toksah ada niat nak tanya spesis buta jalan tahap gaban macam aku ni, ek! Hu3...

~ Rehearsal kat bilik Cik Ratna & Cik Wani.

~ Rehearsal sikit, wefie banyak. Ha3...

Malam tu, aku chill2 je. Tak tertekan / neves melampau sampai tak boleh tido ke apa ke kan... Nyenyak je. Malas nak pikir hari esoknya (hari presentation). Gasaklah! Redah je. Buat je lah apa yang dah diamanahkan. Aku cuma nak cepat habis & balik jumpa Oppa terchenta. Rindu! Eceh! Ahaks...

~ Panel juri. Imported dari Jabatan Kastam DiRaja Malaysia, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi & Kepenggunaan (KPDNKK) & otai KIK yang dah menang di peringkat tertinggi.

~ Gedebak gedebuk jantung berdegup sebelum presentation.
Alhamdulillah... all went well. Hati & minda dah terbang balik ke Teluk Intan sejurus selepas present. 

~ Hari ke-2 a.k.a hari pengumuman keputusan konvensyen. Jumpa Haji Saiful (paling kiri), ex-Pengarah SKM, Cawangan Negeri Perak.  Beliau ajak wefie. He3...
~ Gambar kenangan selepas presentation.

~ Silver Wave dinobatkan sebagai penerima Anugerah Projek Harapan. Alhamdulillah...

Moh pulang... #OkBai


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google