SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, February 17, 2009

'Hai, ObAT La ObAT...'

Lupe nak citer td yg aku skang nie lam mood demam (demam pon ade mood ke?! Ahhh..! Blasah la!) Last friday, mase kat opis aku dah start rase len macam. Kene flu plak tu! Bersin jer memanjang... Mlmnye plak aku rase tekak aku perit. Rutin pemakanan aku pon t'jejas sama coz bynk makanan yg aku reject, perit nak telan, padahal aku lapor gilos! Disbbkan semalam aku ade workshop (bkn workshop pomen mekanik tp, bengkel fail meja), so aku t'pakse offer diri utk diberi makan ubat oleh my 'sayang'. Kalo x, jgn harap, ok! Aku sorang p'benci ubat yg tegar! Tu pon just suh my 'sayang' beli kat farmasi jer, xmo gi klinik/yg sewaktu dgnnye.

On Saturday, my fever gettin' worst. Xbley bangun, kepala fenin, ting tong... My 'sayang' pujuk gak gi klinik dgn kata2 pujukan & belai mesra yg xpernah putus. Tp, aku tetap tegar! Degilkah aku??? Owhhh...

Sampai la pas maghrib, aku dah xbley blah! Demam xkebah2. Camne nak kebah kalo ubat farmasi pon aku xmakan..! Aku rase nak seligi diri sendiri. Isk3... Last2, aku menyerah kalah, tewas dlm ketegaran... Ececehhh... b'falsampah plak! ;P Tp, aku letak syarat, I'll go to clinic only if my mom accompany me. Meanin' 2 persons la... my 'sayang' & mak. Syarat dip'setujui. So, pas maghrib amik mak.


~ Nie la hasil kepergianku ke klinik. Sgt xsker! Mase ari Ahad tu, my 'sayang' anta aku ke umah mak coz he got s/thin' to do till eve. & mase tu la gak aku ngelat makan ubat. Aku cakap kat mak yg ubat tu makan skali jer. Aku simpan ubat2 tuh! Coz nanti mak aku t'baca deskripsinye. Owhhh... nakalkah aku??? Hmmm... Tp, aku t'kantoi bile my 'sayang' balik, askin' for dat ubat. Trus aku kene 'ceramah perdana'. Hu3... This mornin' xbley ngelat. Plus, so touchin' coz my 'sayang' bekalkan ubat tu buh lam beg lappy utk aku angkut ke opis. Mulut lak xhenti2 pesan suh makan ubat. Yo la... yo la... Titah dijunjung, Tuanku. Huuuuuuuu.............

2 comments:

eja said...

AKU HANG DAH ADE ISI TU..ORG CKP KALU DEMAM NI TANDANYA NK EHEM..MNGANDUNG..

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

eja,
mintak2 masin la mulut hang, ek! jgn masin sbb makan garam t'lebey, sudah..! darah tinggi plak kang.. ha3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google