SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, June 5, 2008

MiNyAk OwH miNyAk!!!

'minyak owh minyak...
nape harge ko naik???'
la la la... (nyanyi lagu 'katak owh katak' tp, lirik dah tukar. :P)
minyak naik gilos, weh!!! huhuhu...
my 'sayang' tau time nak fetched me from opis. tu pon, kak mala (tokey kedai runcit) yg inform mase my 'sayang' gi beli paper kat kedai dia. masuk2 jer lam kete, my 'sayang' started bebel2 psl harge minyak. aku tukang dengor & tukang jd 'fire stone' jerk! hahaha...
ajak my 'sayang' gi supermarket jap, nak beli toiletteries. bpk la t'kezut!!! coz bpk la manyak kete yg dok tunggu turn nak isi minyak kat petrol station! sampai jem jln tau! b'atur cam nak tunggu bantuan mknn jer. owh............. wat da h*** is goin' on???
pas beli toiletteries tuh, my 'sayang' pon nak isi minyak gak. memandangkan kete yg q kat petrol station dah cam semut hurung gula, my 'sayang' cam nak batalkan jer hasrat murninye tu. konon2 nak isi mlm la. tp, aku ckp, kalo tunggu mlm sempat la minyak tu abis. plus, nanti mlm my 'sayang' nak settlekan tender doc lak kan. better 'redah jer'!!! my 'sayang' cam t'mkn pujukan gitu! so, trus gi petronas coz kat situ spacenye besor sket as compared to others. but, crowded gak la. lam 30 minutes gak la baru sampai turn kitorang.
xhengat lak nak snap2 pics. kalo x, bley jd bhn bukti!!! :P
yg klakarnye, mase turn kitorang tu, my 'sayang' sempat la borak2 ngan 1 lelaki cinoz nih, dia pon isi minyak gak! dia ckp kan... jap2... aku story in conversation...
cinoz man: apsl manyak olang isi minyak? sana penuh, sini pon penuh...
my 'sayang': sbb sok harga minyak sdh naik maa...
cinoz man: ya ka??? saya xtau pon. saya isi nie pon suka2 saja sbb saya tgk ramai olang isi, saya pon isi lorrr...
my 'sayang': itu mcm ka? hahaha...
apparraa..! ade ker dia ckp dia sker2 ati jer nak isi minyak coz tgk ramai org isi. ape dia ingat ade minyak free ker?! wakaka...
pastu, kan, ade sorang bdk admin nie gitau yg smlm mmg dia & hubby plan nak isi minyak. tp, diorang cam pelik, apsl ramai sgt org kat petrol station?! dia pon luahkan la kemusykilan kat hubbynye. hubby dia bley ckp, 'nie mesti ade peraduan ape2 nih!'
muahaha...
* xsyiok la harge minyak naik. coz nanti sume brg naik harge gak, includin' material utk job my 'sayang'. kalo camtu, abis la... nett profit pon dah ala2 kureng gitu! bkn sket, tp, manyak gak woo... my 'sayang' calculate, kalo normal job tu down lam 5k gak la... huhuhu...

2 comments:

ira-meare said...

hg lom tgk shalam lg,meluat tul aku tgk,dh la ngn jem org balik keje,+ ngn jem org q nk isi minyak lg.ishishish...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

meare,
sib baik aku xdok s. alam. hehe..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google