SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, August 22, 2019

AJK YANG CEMAS!

#Throwback

Aku, Kakak & Abang plan untuk party kejutan birthday Mother. Medium perancangan: Group WhatsApp je. Maka bermulalah pembahagian tugas AJK2 penting di sebalik kejadian. 

AJK #1: Abang & Kak Aneem
Tugasan:-

1. Handle pemilihan venue.
2. Handle rooms reservation.
3. Surprise planner
4. Handle decor backdrop party.
5. Prepare beverages untuk party.

AJK #2: Aku & Kanda
Tugasan:-

1. Bendahari untuk segala fi sharing is caring.
2. Beli kek.
3. Prepare main course untuk party.
4. Beli belon & birthday whistle.
5. Berlakon depan Mother, seolah2 takkan ada apa2 yang berlaku & lengah2kan perjalanan ke party venue.

AJK #3: Kakak & Abang Mie
Tugasan:-

1. Buat sumbangan untuk fi sharing is caring.
2. Send video wish Happy Birthday kat Mother sebab diorang tak dapat join. Diorang ke Terengganu, amik A_bern yang dah habis study degree kat UiTM Chendering.

Kronologi kejutannya cenggini:-

1. Aku dan Kanda tempah kek kat Secret Recipe. Konsep: Tempah hari ni, amik esok & terus pass kat Abang untuk dibawak ke party venue. 
2. Abang & family gerak dulu ke party venue untuk prepare apa2 yang patut especially decor backdrop party. 
3. Aku & Kanda amik Mother & bawak ke party venue. 
4. Surprise berlaku. Eceh! ;P

~ Lepas tempah kek, lunch terus kat situ. Aku makan Curry Mee. Kanda makan Spaghetti Meatball.

~ Bandung Selasih ni best.

Pukul 11 pagi esoknya, amik kek. Kemudian, beli belon & birthday whistle. Sis lone ranger tau! Sebab Kanda ada urusan kerja sekejap pagi tu. Maka Waze & Sis pun jadik BFF lah pada hari tersebut... Buta jalan, oiii..! Ha3...

Abang WhatsApp...

Abang: Dik, kat mana? Abang nak gerak dah ni.
Aku: Jap. Sedang sesat. Ikut jalan belakang Bomba tadi, lepas tu, terlajak dari yang Waze bagi direction. Lepas tu, bla3... tak jumpa jalan... bla3... sesat! 

Abang & Kakak berjemaah gelakkan aku sambil kena tarbiyah. Adeh3... Pedih telinga (read: mata sebab diorang tarbiyah dalam group WhatsApp).

~ Penyerahan kek berjaya dilaksanakan. Kek Red Velvet untuk Mother.

Fuh, baru sikit buat tugasan AJK, dah berasa cemas! Ha3...


*Bersambung...


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google