SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Saturday, May 21, 2011

CEMPAKA SCHOOLS

Ada la 1 hari tu, aku, Awa, Udda & Jijah tolong Faiz buat homeworkS. Giler banyak homeworkS dia! Sebab tu ada 'S' kat homeworkS tuh. Plural katanya kan... ;P

Memula, Faiz buat English. Independent Writing al-kesahnya... Wah! Giler cramp otak nak membantu Faiz! Soklan kemain berhantu, hokay..! Ada ke patut disuhnya buat 1 essay yang mana kita kena wujudkan 1 character superhero, 1 pembantu superhero, musuh, halangan2, talian nyawa & 1 mission. Alaaa... macam main game tuh!

Contoh: Ada seorang Cicakman (superhero) yang dibantu oleh kawan baiknya, sekor kambing (pembantu superhero) masuk 1 wonderland untuk selamatkan seorang puteri raja (mission) yang dikidnap oleh Putera Aftus (musuh) di mana banyak cerun2 & tanah jerlus (halangan2) yang perlu dilalui. Let say, tetiba kaki Cicakman termasuk dalam tanah jerlus, datang plak sekor dinosour (talian nyawa) yang hulur leher untuk selamatkan Cicakman.

Fuh! Merapu-meraban abis ah kak, noks..! Ha3... Tapi, lebih kureng begitulah kekdahnya... Kena main ngan imaginasi yang terlampau. Apsal la pelik sangat syllabus bebudak skang nih? Ngeri ah kak tau! Hu3...

~ Cempaka Schools tu bukan nama subjek tapi, nama skool Faiz. Nie buku Matematik dia. Matematik ok la... Setakat darab2 bahagi2 jer. Plus, aku buat sama2 ngan Faiz. Means, dia buat kat buku dia, aku buat kat kertas A4. Pastu, compare jawapan. Nak check betul salahnya. So far, Faiz laju jugak buat Matematik.

~ Amik ko! Dictionary bebudak skang takde der aci bukak dictionary besor godang tuh, carik la ikut alphabatical order. Diorang skang aci pakai i-Phone 4 jerk! Sentap ah kak! Adeh3...

~ Dipendekkan citer, hari tu ada makan busat bersama family mertua. Ada ketam masak lemak cili padi... lagik apa ntah?! Tak ingat dah aku. Yang nampak separuh badan beserta kaki yang bulat2 montel2 tu adalah Cik Tina. Dia memang pantang orang prepare2 juadah, laju jer nak bersila. Pastu, mulut riuh-rendah dok panggil orang sume suh makan. Ha3...
Eh! Homework Faiz yang English tu aku just menyumbangkan idea & pendapat serta kepahaman aku jerk. Dari segi susunan ayat, ada la jugak yang aku derma sket2. Tapi, tak tau la Faiz finalizekan ke tak?! Terpulang kat dia. Plus, story line, character & lain2 aku serah kat Faiz. Awa, Udda & Jijah pun memerah otak jugak.

Fuh! Tolong buat homework Faiz seperti membuat senaman otak gitu..! Adeh3...

No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google