SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, July 7, 2014

#THROWBACKDUAPULUHTUJUH: EH, SAYANG..!

Yang ke-27...

Sejak mamat kolam ikan quit jadik salah seorang Double Dragon, Airenlah yang jaga Dragon Villa, rumah besar milik mamat kolam ikan. Actually, mamat kolam ikan tak suruh pun. Even dia memang dah tak hiraukan apa2 aset yang dia ade masa dia jadik Long. Tak hadap! Airen je yang sengaja merajinkan diri.

Berbulu mata Airen tengok Tiger baik punya berendam dalam jakuzi. Suka sangat pecah masuk villa Longnya tuh!

~ Credit to: lilieynor

Tiger dah dapat apa yang dia nak. Tak sia2 dia upah spy yang berjaya 'suap' 3 ribu hengget kat Musa, untuk dapatkan gambar2 bukti pernikahan mamat kolam ikan dengan bunga manja. Senanglah Tiger nak api2kan Airen dengan harapan, hati Airen akan berubah. Lepas tu, bolehlah dia masuk jarum! Aku sokong! Ha3...

~ Credit to: nesco2u

Sedeh tak terkata Airen lepas tengok gambar2 tu semua. Frust menonggeng2! Ingatkan dah takmo dah kat mamat kolam ikan. Go on la dengan Tiger kan... Tapi, hampeh! Berdendam pulak dah... Siap pasang plan! Isk3...

~ Credit to: ping

Airen carik Tiger kat club. Terpaksa jugak mintak tolong dekat mamat yang paling dia menyampah tuh!

"... Lu datang cari wa untuk apa?"
"I datang sini sebab... I nak mintak you tolong I."
"Tolong apa?"

Jenggggggggggggggggg3.................... Sila buat muka suspen, ye! Barulah dramatik! Ha3...

2 bulan dah berlalu. Maknanya, tempoh kuarantin dah habis. Yahoooo....!!! 

Eh, ah kak pulak yang over excited! Hiks...

Meriah betul wedding mamat kolam ikan dengan bunga manja. Pakai songket moden kaler lite green. Macam Hang Jebat dengan Tun Teja lah! Ha3...

~ Credit to: beritasemasa

"... Tolong jaga, adik Kak Long baik2, hmmm..! Kalau tidak... siap ko!"
"Siap ko!"
"In shaa Allah, along."
"Siap ko aku kerjakan!"
"Aku tumbuk ko ni..!"

Comel tak boleh blah bila bunga manja pun sibuk dok ajuk2 'pesanan' Hannah. Sakit pulak hati mamat kolam ikan kan... Ha3...

~ Credit to: kepalabergetar

Aryan pun datang jugak. Menanah je hati dia tengok kad jemputan kahwin. Sempat pulak dikoyak2kannya! Uiks! Sakit hati terlampau tuh! Hu3...

Masa Aryan nak masuk dalam banglo Tok Ayah, dia perasan yang ada 1 kereta Hummer yang mencurigakan. Macam pernah dia nampak kereta tuh. Tapi, di mana ya..?! Musykil & bertambah membuak2 perasaan nak korek rahsia sejarah hidup mamat kolam ikan. Alahh haiii..! Apsal la mata Aryan ni buntang sangat sampai semua mende pun dia nak curiga?! Haish!

Selesai bersanding, mamat kolam ikan & bunga manja layan tetamu pulak. Masalahnya, bunga manja tu biasalah... kalau dah jumpa kengkawan dia, memang tahap berjanggut jugaklah nak habis bergossip. 

~ Credit to: admya

"... Tu kawan2 ko tu... memang tak nak balik ke? Apsal diorang tak bawak bantal je daripada rumah, senang!"
"He3... Diorang nak balik dah la, Abang... Tapi, boleh tak kalau Mas nak mintak 10 minit je lagi before cakap bye2. Mas promise, 10 minit. Mas takkan mintak lebih. Please..!"
"Pergilah."
"Betul? Abang... Abang nak pergi mana?"

Mamat kolam ikan nak bergerak sikit pun bunga manja dah cuak. Tak boleh berenggang! He3...

"Aku tak selesalah, pakai baju2 macam ni. Ni... ni kalau aku nak naik atas, aku mandi, aku solat pun tak lagi la. Lambat dah ni."
"Haaa... Mas pun tak solat lagi. Nak tak kalau kita solat sama2. Abang jadi imam, kita solat jemaah. Please... nak! Boleh tak? Hmmm..?"
"Tak buat aku tumbuk ko!"
"He3... Sayang... Nanti... Abang naik atas, nanti Mas sediakan baju untuk Abang, ok. Abang ingat tak bilik kita?"
"Hmmm..."
"Mas kan... dah tukar tau bilik kita. Lain sangat..!"
"Eh2..! Eh, ni! Alahhh... orang tengok tu! Aku segan la... eh!"
"Alaaa... Mas tak kesah..! Abang kan Mas punya! Biar la orang nak cakap apa pun!"
"Eh, alamak..! Aku segan la orang dok tengok nih!"

Segan betul mamat kolam ikan bila bunga manja peluk. Rapat habis! Over manja bini dia, dowh..! He3...

"Aaa... ni... apa tadi?"
"Hmmm..."
"Ermmm2... 10... 10 minit kan tadi aku bagi?"
"Haah."
"Aku tarik kang sat gi, haaa..! Huuu2... Fuh!"
"Ok..."
"Aku... tadi... bagi ko berapa? 10 minit, eh?. Takpe la... aku bagi ko 10 minit. Sekarang aku ada lagi... manusia boleh hidup dalam 72, 76... aku rasa lebih kurang dalam tujuh puluh lebih tahun tu 1/2 saat pun aku tak bagi la ko dengan sesiapa pun."
"Ok. Mas takkan!"
"Hmmm..."
"Ok?"
"Hmmm..."
"Mas pergi dulu, eh?"
"Pergi la..."

Elok2 bunga manja melangkah nak jumpa kengkawan...

"Eh, sayang..!"

Gila tak melting! Tak pernah2 kena panggil sayang, tetiba macam magic pulak perkataan tu boleh keluar dari mulut suami kesayangan dia. By the way, ah kak pitam dulu sebelum bunga manja pitam. Ha3... Ko dah kenapa, haaa..?!

"10 minit... bermula... dari... sekarang! 9 minit 59... 58... 57... lima puluh... "

Mamat kolam ikan cover line. Holloh3... Bunga manja buat u-turn, hokay..! Penangan panggilan 'sayang' tu, bunga manja terus hilang fokus kat kengkawan dia. Apa yang diorang cakap pun macam masuk telinga kiri, keluar telinga kanan je. Hiks...

Bunga manja naik atas, tengok2 suami kesayangan dah terbongkang tido atas sofa. Penat sangat la tu. Kesian... Bunga manja tak lepas peluang. Dia kiss sikit..! Eh! ;P

~ Credit to: youtube

"... Bestnya dia tido..! Dah solat ke belum, hah..?"
"Aku dah solat, ko tu yang belum solat lagi, haaa..."
"Alaaa... kejap la..."
"Kejap? 10 minit apsal rasa macam 10 tahun lamanya?"
"Ok2, sorry. Bukan... tadi kan, masa Mas nak naik, lepas tu, ada tetamu istimewa datang tau, Bang. Habis tu takkan la Mas nak buat bodoh je... Mas kena la layan..!"
"Siapa?"
"Diorang kan, kalau Abang jumpa tetamu2 ni, mesti Abang happy sangat..! Diorang baik, Bang..."
"Hmmm..."
"Ok, macam ni... Abang pergi turun bawah, Abang tengok siapa diorang, ok? Mas nak mandi, Mas nak solat kejap. Boleh..?"
"Hmmm2... Pergi la..."

~ Credit to: InternetRadioTV

'Tetamu istimewa..??!' Bertambah suspen nih! Isk3...


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google