SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, June 9, 2014

#THROWBACKEMPATBELAS: KALAU 33 KUNTUM PUN AKU TAK TAU MAKSUD APA?!

Yang ke-14...

Tak cukup kena sekeh dengan tangan & handkerchief lap hingus, bunga manja sekeh pulak mamat kolam ikan dengan ranting kayu. Siap main kejor2 keliling pokok. Macam hindustan! Ha3...

~ Credit to: kepalabergetar

"Aku tak pernah cakap pun la yang aku suka kat ko."
"Eiii.. adalah!
"Aduh! Betul aku takde cakap!"
 "Abang ada cakap kat Mas la hari tu."
"Aku takde cakap!"
"Cakap kat Mas hari tu."
"Takde! Oppp3! Ok3..! Bila aku ada cakap?"
"Isk... ada..!"
"Aku takde cakap! Aduh2..."
"Cakap2!"
"Aduh... duh2... oiii..! Eiii! Aaaa4... Iye... ye... Ko buang kayu tu dulu, ko buang! Aaa... baru aku cakap dengan ko!" 
"Eiiiiiiiii.....!!!"
"Adoi... doi2... kaki ketam! Adoi..!!! Adoi... doi3... sakit la..! Wei3!!! Aduhhh..."
"Abang tau tak, Mas sampai selsema sebab bunga abang tu. So, kiranya 3... kuntum bunga ros tu tak bermaksud untuk Abang?"
"3 kuntum pun ada maksud ke?"
"Abang jangan buat tak tau lah..!"
"Memang aku tak tau la..! Ko cakap dengan aku 3 kuntum maksud apa sekarang! Mana la aku tau! Kalau 33 kuntum pun aku tak tau maksud apa?!"
"Eiii... sakitnya hati Mas! Ambik ni!"
"Aduh! Eiii... alah haiii..! Eiii... kalau berjangkit penyakit ko kat aku ni... seminggu tak makan ubat!"
"Abang geli sangat ke dengan Mas..? Mas ni Abang kena kahwin jugak tau nanti."
"Puiii..!!! Confident yakin je aku nak kahwin dengan ko!"
"Betul ke Abang maknanya abang takde apa2 maksud langsung 3 bunga ros tu? Langsung takde maksud?"
"Memang la... ada maksud. Memang ada maksud. Tapi, maksud dia... ko pukul aku, aku tumbuk ko! Maksud dia, aku nak mintak maaf dengan ko. Ye la, pasal yang kes hari tu. Mana la aku tau yang... ada maksud lain. Ada maksud apa?" 
"Eiii... tak habis2 mintak maaf! Tak habis2 mintak maaf! Mas nak dengar pasal benda yang lain! Benda yang lain! Cakap la pasal benda lain, Abang..!"
"Arrgghhh... adoi... awww..!"


~ Credit to: phimvideo

Bunga manja just nak kolam ikan cakap 'I love you' je kot..! Tapi, mamat kolam ikan takkan cakap benda yang dia nak sangat dengar tu. Sebab sedar diri & berpijak pada bumi yang nyata. Pipit kan tak boleh terbang dengan enggang...

Sentap bunga manja! Akhirnya mengalah... merajuk...

~ Credit to: ping

"... Ermmm2... ko tau kan Abang Wahab abang aku? Aku sangat2 sayang dengan dia."
"Ok. So... point dia apa ni?"
"Point dia tu... cara aku... bercakap dengan abang aku, sama la macam aku bercakap dengan ko sekarang ni. Aku bercakap macam tu sebab... sebab aku... sebab aku... aaa... ermmm2... aaa... alaaa... Mas... ko takkan ko tak paham! Ko lawyer. Ko orang... salah pun ko boleh pusing bagi betul. Ko pikir la betul2. Ko pikir la sendirik, eh!"

Confuse bunga manja! Kejap2 kasar, kejap2 mintak mahap, kejap2 paham la... sayang la... siap Abang Wahab pun terjebak sama. Tu kalau pikir sekali la... Bunga manja try pikir maksud tersiratnya pulak. Pikir dalam2 & focus. 

Mamat kolam ikan kata, cara dia bercakap dengan Wahab kasar tapi, dia sangat sayang abang dia yang sorang tu. Cara dia cakap dengan bunga manja pun kasar. Hmmm... kasar dengan kasar... sayang dengan sayang jugaklah. Maknanya, mamat kolam ikan sayang kat bunga manja. Hoyyeahhh..!!! Naik histeria bunga manja bila dah dapat jawapan. Aku pun histeria jugak. Ha3...

"Abang Jebat! Abang Jebat... Abang... Abang nak balik dah ke? Tunggu dulu..."
"Ermmm... takkan aku nak tido sini pulak kan... Ni... makan ubat. Nanti... banyak taik hidung. He3..."

Tak boleh blah betul spesis lawak mamat kolam ikan! 'Taik hidung' pun terjebak sekali. Ha3... Hadoiiyaiiinyapon..! & lawak tu jugaklah yang buat bunga manja meloncat2. Hero pujaan hati caring katanya... Cancel merajuk! Terus declare sebagai isteri mamat kolam ikan kat Anis. Holloh3... ;P

~ Credit to: ping

Wahab bagitau mamat kolam ikan yang ada orang carik dia. Konco2 Double Dragon la tu! Dah lama dok intip mamat kolam ikan. Atas arahan Uncle Kwan. Diorang tinggalkan seutas rantai jed yang mamat kolam ikan pulangkan pada Uncle Kwan masa dia amik keputusan untuk bertaubat. Bila rantai jed tu patah balik pada dia, kompom ada yang tersirat! Maknanya, Uncle Kwan dah mati!

Mamat kolam ikan nekad! Dia kena ke banglo Uncle Kwan walaupun Wahab halang. Dia tetap ke sana berbekalkan sepucuk pistol yang dah lama dia simpan. Bukan nak carik pasal! Tapi, sebagai perlindungan. Dia yakinkan Wahab yang dia takkan kembali ke dunia hitam tu. Dia cuma nak buat perhitungan supaya takde lagik yang mengintip & dia jugak risaukan Uncle Kwan.

Tiger kasik 'welcome drink'. Tak kose betul mamat kolam ikan nak mengadap Tiger yang tak habis2 nak susahkan hidup dia. Tiger kata, Uncle Kwan tak mati pun. Rantai jed tu dipulangkan semata2 nak mamat kolam ikan balik, ziarah Uncle Kwan.



Dia lega. Walaupun Uncle Kwan antara punca dia terjebak dengan dunia hitam tapi, dia tetap sayangkan Uncle Kwan. Darah daging sendirik kan... Uncle Kwan cuma nak dia balik & kerja semula dengan dia. Bukan buat kerja2 haram sebab bisnes2 haram tu semua dah lama ditutup atas permintaan mamat kolam ikan lepas dia bertaubat. Yang ada sekarang semuanya bisnes2 halal yang perlukan pengurus hebak macam mamat kolam ikan. Uncle Kwan tak nampak benda tu ada pada Tiger, anaknya sendirik. Tapi, just ada pada mamat kolam ikan. 

Itu sebab pertama. Sebab ke-2 dia dipanggil balik adalah Uncle Kwan & Uncle Bujang nak dia kahwin dengan Airen. O.M.G..!!! Nehi3..!!!


:: Like3, ek! ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google