SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Monday, June 30, 2014

#THROWBACKDUAPULUHEMPAT: ABANG JANGAN ADA TATTOO!

Yang ke-24...

Suami terchenta kata nak datang. Gigih la bunga manja masak. Rindu... Eceh! ;P

Rumah banglo tu sunyi sepi je. Uwais dengan Hannah bawak Nafisa & Daqiq ke Gambang, vacay katanya... Tan Sri dengan Putera pun nan hado..! Keluar kot. Tinggal Mak Awa dengan bunga manja je lah. Awal2 Mak Awa kasik warning...

"... Jangan ko ingat line clear pulak! 
"Eh! Amboi..! Mak Awa ni rasa macam, jahat sangat ke saya? Tak percaya ke kat saya?"
"Bukan tak percaya... Masalahnya, korang berdua tu suami isteri, hah! Aku pulak nak jadi spy Hannah dengan Tan Sri, hah! Macam la aku ni CCTV, haaa... nak pantau boleh rekod, korang 24 jam."
"He3... Kenapa Mak Awa?"
"Haaa... Jebat masuklah dulu, ye! Mak Awa... terlupa pulak nak angkat bunga ros Mak Awa tu. Ni panas ni terik ni! Habis la... bunga ros Mak Awa tu nanti. Masuk dulu, eh!"
"Haaa... ye lah."
"Haaa... ingat! Mak Awa memang tak nampak. Tapi, Allah tu nampak, apa yang korang nak buat!"

~ Credit to: nesco2u

Mamat kolam ikan boleh ingat pesanan Mak Awa tuh. Takut bunga manja je yang tak berapa nak ingat. Tak pun, buat2 lupa. He3...

Mamat kolam ikan skodeng bunga manja kat pintu dapur.

"Sayang apa khabar denganmu... Tenenet... Ku di sini merindu dirimu... Tadada... "

Amboi3..! Beronok2 betul dia masak sambil berjoget. Sumpah, cute! Hiks...

Tetiba... ting..!!! Datang idea nakal mamat kolam ikan. Dia terkam bunga manja dari belakang, tangan kiri melingkar kat leher & tangan kanan buat 'pistol', cucuk pinggang bunga manja. Berlakon jadik pencuri merangkap perompak. Haish! Nakal2 neves nih! ;P

"... Aaaaaaaaaaaa3........."
"Shhh..! Shhh3!!! Kalau ko bising aku tembak ko, hah! Ni pistol ni!"
"Siapa ni..?"
"Shhh3!!!"
"Siapa ni..? Takyah la buat macam ni..! Mak Awa..!!!"
"Hoi! Aku pencuri... merangkap perompak..."
"Oo... ok. Awak boleh... boleh ambik apa je yang awak nak dalam rumah ni. Ambik, tak kesah. Tapi tolong jangan rogol sebab saya belum buat apa2 lagi dengan suami saya. Saya baru je kahwin... Lepaslah... please... Lepaslah..."
"Kalau ko tak bagi aku buat apa2, aku nak... ermmm... ehem3... ehem2... aku nak... ermmm..."
"Nak apa???"
"Kejap la aku tengah pikir..! Ermmm... errr... aku nak mencuri hati ko... Haaa... boleh tak? Kalau tak bagi, aku... ambik... haaa... Aduh..! Allahuakhbar... "

Haaa... kan bunga manja dah terswing lengan kiri dengan pisau..! Bergurau tu ganas sangat..! Menyesal bunga manja tapi, dia tak sengaja sebab mati2 dia ingat pencuri merangkap perompak yang original. Hadoih!

Tak pasal2 jadik 'nurse', tolong bubuh ubat & balutkan luka mamat kolam ikan.

"... Tiup lagi..."
"He3..."
"Ha3... Adoi! Wei, sakit la gila!"
"Tahan2 sikit je."
"Aduh..!"
"Fuhhh..."
"Yang ko tiup kenapa..?"
"Tak... sebab bagi dia ni..."
"Apa?"
"Bagi dia... sembuh sikit."
"Ad... doi..!"
"Abang."
"Hmmm..."
"Bukak je la baju senang sikit."
"Wei..! Weh! Kalau leceh tak payah bikin lei... hah! Mana? Nak pakai, apa? Yang ni? Aku buat sendiri je lah... "

Takut sangat dia nak bukak baju depan bunga manja. Bukak & salin baju kat toilet. Pinjam baju lengan panjang Putera. Bukan takut tak sexy / tak nampak 6 pack tapi, takut tattoo dragon tu terkantoi. Tak bersedia lagik dia nak berterus-terang dengan bunga manja. 

"... Sampai mana Abang balut?"
"Sampai sini la, takkan 1 kepala pulak..."
"Ha3... Sini ok?"
"Situ la yang sakit! Yang pi picit kenapa?!"
"Ok4. Sorry3."
"Hmmm..."
"Tengok! Abang balut macam mana?"
"Sini je la... Sampai... aaa... ni, nampak? Cantik tak?"
"He3..."
"Aku balut cantik tak?"
"Lain kali tolong la... jangan gurau sampai extreme macam tu sekali."
"Ermmm2..."
"Nasib baik sikit kat sini je. Kalau kena sini?!"
"Ermmm2..!"
"Kalau kena sini?!"
"Ermmm2..! Ma... mana..?! He3..."
"Tak pasal2 Mas jadi janda. Mas tak nak..."
"Kalau aku... mati ke apa ko, macam mana ok ke?"
"Tak. Mesti Mas nangis macam orang gila kat kubur Abang."
"Tapi sekarang pun macam orang gila je."
"Ye la... sebab Mas... Mas gilakan Abang... "

~ Credit to: ping

Habis tangan mamat kolam ikan kena pusing2, belai2, tarik2 dengan bunga manja. Nasib badan la dapat bini terpaling manja cenggitu. Nak makan pun kena pejam2 mata, amik2 bau dulu. Makan bersuap2. Tangan wajib pegang. Aci geget pun bollehhh... kalau dua2 tangan dah full. He3...

Bahagia betul hidup diorang. Berbeza dengan Airen yang still mengharap. Tiger jugak mengharap. Mengharap Airen untuk jatuh cinta dengan dia & lupakan mamat kolam ikan. Diupah pencopet untuk purak2 mencopet handbag Airen yang baru keluar dari bank, lepas tu dia datang selamatkan ala2 superhero. Tetap tak jalan jugak! Cinta Airen hanya ada pada mamat kolam ikan!

~ Credit to: linieynor

"Huh! Huh... wataaaaaa....! Ko apa hal?"
"Ok3... Abang, Mas baru ingat, malam lusa kan, Mas ada dinner function tau. Dekat rumah kawan Tok Ayah. So, memandangkan Tok Ayah takde, Mas kena wakilkan. Abang, teman Mas ok?"
"Huh! Tak naklah aku teman ko. Ni, Abang Uwais dengan Kak Hannah kan ada. Bagi diorang pergi je la... Dah memang selalu diorang pergi."
"Alaaa... susah la. Diorang kan ada anak kecik apa semua... macam... macam leceh la... Kesian la diorang. So, Abang memang kena teman Mas. Tak kira!"
"Huh..! Ko pergi la sendiri. Macam la ko tak biasa pergi sendiri."
"Really, Abang?"
"Hmmm... really!"
"Really?"
"Really lorrr!"
"Mas pergi sorang?"
"Ahah."
"Kalau apa2 jadi kat Mas? Kalau ada orang nak rogol Mas ke... orang nak, kacau Mas ke, nak usik2 Mas, nak, pegang2 Mas, Abang tak kesah?"
"Ek ellehhh..! Siapa nak mengorat ko? Puiii..! Takde siapa nak ngorat ko la..!"
"Aduhhh..! Sakit! Cantik2!"
"Pelan sikit!"
"Cantik..."
"Lembut2."
"Cantik..."
"Cantik, sayang..."
"Cantik! Eiii arrgghhh..! Cantik, sayang... Allah..! Tercabut aku punya."
"Abang kena teman Mas tau."
"Ye lah... Ye la..! Aku teman ko. Tapi, aku tak boleh lama. Nanti Kak Hannah marah aku..!"
"Eh, takpe! Kak Long cakap, dia suruh kita yang pergi sama2. Lepas tu dia cakap, asalkan kita balik awal, lepas tu, Abang ambik, Abang hantar Mas, tepat pada waktunya. Lepas tu dia cakap lagi, kalau kita mungkin in case balik lambat ke apa, takpe! Dia suruh kita check-in kat mana2 hotel, kita 2 orang je tido sama2."
"Ha3... Ko ingat aku nak percaya ko cakap tu. Memang aku tak boleh percaya punya! Puiii! Kak Hannah cakap macam tu. Tu ko yang cakap. Ko tido la sorang2. Ko check-in la dengan hantu!"
"Orang gurau je lah... "

Pandai bunga manja bergurau. He3...

Sambil makan desert yang bunga manja buat khas untuk mamat kolam ikan, sambil layan tv cerita apa ntah?! Tapi, ganas!

"... Cerita apa ni, Bang?"
"Hmmm? Tak tau. Ni ada, ada3 Jepun ada... ada, Mat Salleh ada... Siam pun ada... Lain macam cerita ni!"
"Mas tak suka la tengok cerita macam ni! Ganas, bertattoo! Eiii... tukar la..!"
"Mana la aku tau! Ko yang tukar tadi! Aku tengok je la. Eh, tapi kalau... kalau... lelaki ada tattoo macam... sexy pun ada... "

Sengaja dia nak duga hati & persepsi bunga manja.

"... Seriously, Abang?"
"Se... serious la... kot."
"Tang mana sexy pun Mas tak tau lah! Abang. Abang tengok jap! Ni? Ni Abang kata sexy? Mas... Mas tak boleh terima la! Lagi2 kalau orang Islam yang pakai macam tu. Nampak... kotor, jijik tau! Dengan... tak tau la Mas nak cakap macam mana. Dengan dia punya... bukannya cantik pun! Kalau cantik takpe. Tu nampak macam kotor. Dah, tak suka! Tukar! Eiii... tak suka la..! Tukar la cerita. Cerita ni baru la ok... Abang jangan ada tattoo! Mas tak suka! Tau?!... "

~ Credit to: kepalabergetar

Sesungguhnya, desert yang memula tadi sodap, manis... dah jadik pahit, payau... sampai tekak dia susah nak telan. Hu3...

Mak Awa jumpa baju mamat kolam ikan yang berdarah kat dalam toilet. Mak Awa dah suspek yang bukan2. Yang 18SX. Ha3... Panjang lebar explanation yang bunga manja kasik. Mak Awa lega... He3...

Uwais kasik pinjam kereta kat mamat kolam ikan.

"Jebat."
"Hah? Ye, Bang."
"Ko pakai kereta ni, hah!"
"Buat apa ni, Bang?"
"La... malam ni kan ko nak kena ambik Mas... kat rumah Tok Ayah. Takkan ko nak naik motor buruk tu, pergi ambik Mas, pergi hantar Mas semua. Bawak je la kereta ni."
"Eh, terima kasih la, Bang."
"Hmmm... sama2..."
"Tap..."
"Saya pergi dulu."
"Tapi! Lepas majlis malam ni, ko jangan lupa, hantar Mas tu baik2. Aaa... jangan nak singgah mana2 pulak, kan..! Ko nak buat itu ke... nak buat ini ke... aaa... jangan pulak..!"
"Ooo2... ok. Saya... he3... saya mintak diri dulu. Terima kasih, bang. BMW siottt..!"

Ok, fine! tang '... BMW siottt..!... ' tu memang kelakor, memang epic. Ha3...

Dia teringat kata2 bunga manja pasal tattoo masa nak pakai suit. Teringat balik kesah silam dia dengan Airen. Segak dengan suit jugak, tapi masa tu, keluar clubbing dengan Airen. Sekarang, dia pakai balik suit untuk temankan isteri kesayangan yang sangat manja, sangat cintakan dia, sangat berprasangka baik pada dia & yang sangat tak tau tentang kejahilan dia sebelum ni. Owh...


:: Like3, ek! ::



i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google